saelma

Alla inlägg under september 2010

Av Sanna - 29 september 2010 13:59

Blev inget skrivande igår pga två saker.

1. Jag hade en sjuk tandvärk.. fick åka in till jouren och få en tillfällig lagning.

2. Min dator är helknäpp och stänger av sig själv bara man flyttar den lite eller om jag inte har en bok som stöd under ena sidan..

Så nu vet ni om jag inte "hänger" här så ofta, då är det datorn som strular.


Såg "Dear John" igår, usch så sorglig, men riktigt bra!

Är det bara jag som tycker att Channing Tatum är vrålsnygg? Haha, man dog ju lite halvt ibland under filmen :P

Tycker pappan i filmen, Richard Jenkins, spelade riktigt bra! Amanda Seyfried är en favorit med.

Har ni inte sett den så se den!


/ S

Av Sanna - 27 september 2010 22:13

Haha, kan bara hålla med! Bästa väskan ^^


  

Av Sanna - 27 september 2010 21:13

Världens långtråkigaste dag måste nog det här ha varit.

Vid 13.40 kom Johan och hämtade Leo en sväng. Sedan dess har jag "bara" tvättat och grejat. Inte så kul precis, men ett måste!

Imorgon kommer lillprinsen hem igen och då måste vi ut och hitta på något innan jag möglar fast här i soffan :P

Såg precis första avsnittet från säson 5 av Dexter!!! Så jag har längtat efter att det ska börja igen!

Det är nog verkligen min favoritserie. Jag orkade inte vänta tills den kom till Sverige, så jag kollade på datorn utan text.. man förstår ju lika bra ändå, knappt så man märker att det inte är text :)


Såg att vi var bjudna till Novalies kalas om en månad ungefär, ska bli kul!

Hoppas Leo inte vuxit ur sin skjorta då bara :P men det tror jag nog inte.

När Leo fyllde så hade vi tre kalas, ett nere hos min mamma med familj i Halmstad, ett hemma hos Johans mamma med familj och ett hos min pappa (och ett litet hos farmor).

Det blev massor med paket och firande. Hade dock inget kalas för vänner och min mammas del av släkten, så det får vi ta nästa år med.

Det är helt sjukt att han hunnit bli över ett år nu. Att det var så "länge" sen man låg där på förlossningen och hade så ont att man trodde man skulle dö.

Man skrek om att man ville ha kejsarsnitt osv, haha!

Så fort han kom ut var all smärta borta och man var den lyckligaste i hela världen.

Jag hade äntligen fått min Leo. Underbara barn, vad jag älskar honom!


/ S


Av Sanna - 26 september 2010 22:35

Det här har varit en minst sagt stressig dag.

Kom inte i säng igår förrän runt 04.00 av lite olika anledningar. Så det innebar att jag sov till 13-tiden idag.

Min moster, hennes kille och deras tre barn skulle komma runt 15, så det blev lite stressigt för mig. Jag skulle dammsuga, skura, göra rent i köket, på toaletten, plocka undan osv. Jag hann med allt utom att skura och plocka bort lite saker.

Kvart i tre hoppar jag in i duschen och hinner bara börja schamponera håret innan det ringer på dörren.

Skulle precis sträcka mig efter mobilen och då lägger batteriet av. Typiskt!

Det fortsätter att ringa på och jag skyndade mig så mycket jag verkligen kunde.

Springer ner och öppnar dörren så fort jag fått kläder på mig och där står moster med familj :)

Tyvärr missade jag pappa och de med bara någon minut, de hade också varit där och ringt på. Men jag skyndade mig verkligen så mycket jag kunde!


Efter en liten stund kommer Johan med Leo så att han fick träffa mina kusiner. Haha, jag tänkte precis skriva hans kusiner.

De är 4, 2 och den minsta på bara några veckor, så det är svårt att tänka att de är mina kusiner.. inte Leos :)

De fick busa någon timma eller två medan mosters kille hjälpte mig att möblera om lite och fixa. Blev riktigt nöjd med hur allt blev!

Leos nya "bilvägmattor" passade jättebra in i rummet. Han satt till och med och drack vällingen på de förut, så mysiga var de ^^


Alldeles strax ska jag kolla på lite "ensam mamma söker" och sen lite "The marriage ref", efter det blir det att sova!

Leo somnade precis själv i sin säng. Sovtiderna har blivit lite sena nu när han varit sjuk, men jag håller på och ska vända tillbaka på de.

Sov gott alla!


/ S

Av Sanna - 26 september 2010 00:04

Hej och välkommen till min blogg!

Här kommer ni få hänga med på allt möjligt i vår vardag.

I vår lilla familj ingår jag, min son Leo på 15 månader och vår katt Texas.

Jag och Leos pappa delade nyligen på oss, så nu bor vi ca tre gårdar bort från honom i en stor trea på 82 kvm.

Just nu är jag mammaledig och går hemma om dagarna med Leo. Vi är ute nästan varje dag så han får springa av sig lite energi, gunga och upptäcka saker.

Umgås mycket med två andra mammor och deras barn, Hanna med hennes son Varg och Sara med hennes dotter Novalie.

Förutom det så umgås vi lite med familj och släkt också, är en del hos min pappa med familj och med lite jämna mellanrum åker vi ner och hälsar på min mamma med familj nere på västkusten.

Brukar även gå över en del till Leos farmor då vi, även om jag och Leos pappa delat på oss, har bra kontakt.


Förutom det så börjar jag plugga i November. Ska ta tag i att få min gymnasiekompetens. Jag var lite väl slarvig med skolan och hoppade av tillslut utav olika anledningar.

När jag läst upp den så ser jag fram emot att börja läsa till sjuksköterska. Tror det jobbet verkligen skulle passa mig. Jag har ädrats mycket som person och tycker inte alls sprutor, blod osv är läskigt längre.

Det kommer vara mycket plugg, men det kommer det vara värt!

I januari har vi fått dagisplats till Leo, en helt lagom ålder att börja på dagis tycker jag. Var supernervös att han skulle behövt börja när han var ett år, det ville jag verkligen inte!


Det var lite om oss. Vill ni veta mer är det bara att fråga!

Idag har Leo varit hos sin pappa. Jag var lite på en loppis idag och fyndade lite "slit och släng" kläder. Helt perfekt att ha lite sånna kläder med.

Imorgon kommer min moster, hennes kille och deras tre söner. De har precis fått en liten plutt, helmysigt!

Får hämta över Leo någon timma så de får träffa honom då. Jag ska ju inte ha honom förrän på måndag egentligen, men jag fick självklart låna honom en stund ändå.

Ska ta och kolla lite på film och försöka sova sen.


/S



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mig, Sanna 21 år och min son Leo 15 månader.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards